Naše metodika pro řešení ADHD a pro zlepšení čtení, psaní, řeči

„Chci vědět, jak přesně funguje to, co nabízíte.“
NA ADHD SPrávně cíleným pohybem, PRACÍ S TUŽKOU A HARMONIZAČNÍM DOTYKEM.
METODA PES: Pohyb, Emoce, Smysly
PES: posílí, zklidní a zbystří
ADHD je spojeno častokrát s poruchami učení, proto vše řešíme komplexně. Příčinami jsou především raná traumata, přetrvávající primární reflexy a unilaterální fungování mozku. Víme, že se to dá efektivně řešit cvičením a jinými metodami a že jsou pak děti v klidu a radosti, stejně jako rodiče či učitelé.
Náš přístup je pro každého: vychází z jednoduchého a pravidelného pohybu a harmonizujícího dotyku. Náš přístup je unikátní, postupujeme individuálně, máme odborné know how a zároveň lidský, veselý a respektující přístup k dětem i rodičům.
Víme, jak na to:
Pohyb: spojujeme několik celosvětově používaných metod založených na odbourání přetrvávajících primárních reflexů (neuro-vývojová stimulace – NVS) a propojení nervových spojů a mozkových hemisfér. Využíváme cviky a sestavy, které zahrnují pohybový vývoj dítěte v prvním roce života, rytmus a tleskání. Cvičení rozvíjí děti – zlepšují se funkce nutné pro čtení, psaní a počítání. Postupně se dostaneme od pohybu na podložce k práci s tužkou, a tím k lepšímu soustředění, učení k přemýšlení.
Emoce: Dostáváme se zpět k pocitu bezpečí. Slovem: různé relaxační techniky, prohlášení, dechová cvičení, vědomá pozornost, dotyk. V rámci komplexního přístupu nabízíme i harmonizující a regenerující dotyk v podobě Access Bars ® a kraniosakrální terapie. Tyto postupy pomohu vyladit organizmus a pomáhají na začátku i v průběhu vaší cesty naším programem.
Smysly: Pomáháme dotrénovat to, co děti brzdí (hmatové, zrakové, sluchové vnímání) a především vnímání vlastního těla (proriocepce) a vnímání rovnováhy (stimulace vestibuálrního ústrojí).
O jaké metody se jedná?
POHYB: Náš pohybový program vychází z pohybového vývoje dítěte v prvním roce života a je zaměřen na řešení příčin ADHD a poruch chování a učení. Obsahuje cvičení podle neuro-vývojové stimulace, je obohacen o prvky terapeutické jógy (Rolfjoga, Rolfpilates) a o řadu cviků ze vzdělávací kineziologie a „obyčejných“ avšak důležitých cviků jako je skákání přes švihadlo a další. Cvičení probíhá hravou formou, používáme pomůcky, obrázky, autorské básničky. Sestavy a cviky jsou vhodné na doma i do škol.
EMOCE: Harmonizující dotyk řeší hlubší souvislosti. V rámci komplexního přístupu nabízíme metodu Kraniosakrální terapie a Access Bars ®. Kraniosakrální terapie je velmi účinnou metodou podporující řešení různých obtíží. Ošetření je vhodné pro celé spektrum psychosomatických potíží včetně hyperaktivity, poruch soustředění a učení, dochází k harmonizaci obou mozkových hemisfér, díky tomu dochází k řešení potíží na buněčné úrovni. Pracujeme zároveň s rodiči.
SMYSLY: Cvičení a práce s tužkou pomáhá dětem k lepšímu psaní, čtení, soustředění i k lepšímu verbálnímu projevu. Využíváme metodu DOV.
První rok života je zásadní z těchto důvodů:
- správné držení těla (symetrie)
- optimální zapojení všech svalů
- odbourání primárních reflexů
- dotváření nervových spojů
- propojování mozkových hemisfér
- rozvoj funkcí nutných pro optimální vývoj dítěte a jeho přípravu na školní docházku.
Pokud dítě nezíská optimální pohybovou zkušenost, ovlivní to vývoj vyšších tzv. kognitivních funkcí (řeč, paměť a chování).


Funguje to
Po pravidelném cvičení se dětem zlepšuje koordinace, pozornost a paměť, soustředění a vyjadřování. Jde jim lépe učení, dokážou uvažovat analyticky, jsou vyrovnanější a spokojenější. Vidí to odborníci a učitelé, vnímá to celá rodina.
Pro jaký typ potíží jsou metody vhodná?
Zapadá dítě do některé z těchto kategorií?
- Je impulzivní
- Bývá agresivní
- Neumí ovládat své emoce
- Chce všechno hned
- Skáče do řeči
- Neustále se musí nekontrolovaně pohybovat
- Je chaotické
- Je nespolehlivé – jako by si nic nepamatovalo
- Je nekoordinované a křečovité
- Má potíže s učením
- Má potíže se soustředěním
- Má potíže s vyjadřováním a řečí
- Je zřejmě hyperaktivní či hypoaktivní
- Vnímáte souvislost s pojmy ADHD – Attention Deficit Hyperactiviy Disorder
Kdo s metodami pracuje?
S metodami, které používáme, dílčím způsobem pracují pediatři, speciální pedagogové, logopedi, fyzioterapeuti, psychologové a další odborníci. Všichni zaznamenávají úspěchy. Těmito metodami prošlo v ČR za 30 let téměř 3 000 dětí.
Co je důležité?
Pravidelnost a systematičnost, obdobně jako se tréninku musí pravidelně věnovat špičkoví sportovci či hudebníci. Nutné je pravidelné opakování zadaných cviků, aby se nervové spoje dotvořily a upevnily.
Upozornění: Cvičení nenahrazuje lékařskou péči a lékařem či jinými odborníky daná doporučení.
Roční pohybový program
PROGRAM PRO RODIČE A DĚTI VE VĚKU 4–18 LET
10 minutami denně k lepšímu soustředění, učení a celkové vyrovnanosti.

Program pro školy a školky
program Smarty®
Jak nebýt zoufalý z hyperaktivních dětí ve třídě a získat víc času na výuku.

Centrum Celestra
Poradna pro rodiče A DĚTI VE VĚKU 0-4 LET
Poskytujeme individuální poradenství a další služby
