Semináře 2025: ADHD a „problematické“ chování jako výzva a potenciál

Certifikovaný kurz: Problematické dítě doma či v kolektivu: ADHD a Metoda PES®
Nové souvislosti a praktické náměty na zlepšení komunikace a zklidnění dětí (předškolní a mladší školní věk)
KURZ 1 (5h) plus KURZ 2 (3h): Stanete se jedním z těch, kteří pochopí problematiku ADHD (autismus, OCD, úzkosti) ve skutečně širokých souvislostech, získáte znalosti a praktické dovednosti, které vám pomohou jak v osobním, tak v praktickém životě. Pomůžete sami sobě a dětem. Stačí se otevřít a chtít.
- Význam jiného pohledu na to, jaké jsou za tím dary a schopnosti
- Metoda PES ® pohled na příčiny, souvislosti, kontext a praktické náměty
- Metoda PES ® pohyb, emoce, smysly. praktická cvičení
- Metoda PES ® přístup – náměty na zvládání emocí doma i kolektivu, význam „správných“ nástrojů
- Chování je způsob komunikace
- Neurovývojvé souvislosti, odlišonost je v pořádku, svět vysoce citlivých dětí
- Nové metody na zlepšení soustředění a tipy jak k těmto dětem přistupovat doma nebo v kolektivu
- Podpora rozvoje dětí namísto potlačování „nežádoucích projevů“
- Lepší komuikace, větší klid v rodině i v kolektivu
- Co když jsou jiné neznamená, že jsou špatné?
- Jak zvládat svět těchto dětí a podpořit jejich potenciál
- Inovativní úhly pohledu: ADHD není problém, ale jiný způsob vnímání a komunikace (jako Attention Dialed into Higher Dimensions)
- Interaktivní: cvičíme, protáheme se
- Vhodné pro: pedagogy, vychovatele, lektory, asistenty, rodiče
- Malý počet účastníku = prostor pro sdílení vašich témat na míru
- Kurz je bez účasti dětí
- Manuály v jsou zahrnuty v ceně
- Certifikát
KURZ 1
INFORMACE A SOUVISLOSTI: 2 pohedy na ADHD -porucha nebo jiné vnímání? 3 variatny: děti nové doby, vysoká citlivost a neuro-atypický mozek. Jaké jsou příčiny v oblasti pohybového, emočního, smyslového vývoje? Jak toto vše zapadá do nového vnímání světa včetně vzdělávání? Jedná se o poruchu pozornosti nebo spíš o problém s regulací pozornosti?Jaký je pohled těchto dětí? Jaké jsou jejich dary a schopnosti? Jaký je význam toho, když se na tyto děti začneme dívat jinak? Jakou roli v tom může hrát typologie dětí aneb „každý je takový je“?
PŘÍSTUP: význam uvolnění dospělých v kontextu dětí s ADHD (či jinými výzvami), význam nastavení hranice, umění říct NE, udržení vlastního prostoru. Co znamená „chování je způsob komunikace? efektivní komunikace, zvládání vzteku, INSPIRUJEME: Co funguje když: neuznává autoritu, neustále se pohybuje, narušuje kolektiv, má problém soustředit se, hůř se zapojuje do kolektivu, nedodržuje režim, nelze ho jednoduše motivovat. Jaké tipy můžete aplikovat tak, aby byly respektovány potřeby, přirozenost a vnímání dítěte? Jak funkčně nastavit hranice, vymezit prostor a čas, význam jednoduché aplikace mouse-timer, význam pojmu „přijetí, struktura, jasnost, přehlednost a prostor“, význam mužské a ženské energie a nutnosti věcem nastavit řád a pak pustit.
KURZ 2
POHYB: význam a souvislosti zdravého pohybu pro celkový fyzický a mentální rozvoj, rovnováha, uvolnění, prvky dětské jógy, čchi-kungu
EMOCE: náměty na bezpečné prostředí doma, ve školce, ve škole, relaxace, vizualizace, mindfulness, kartičky pocitů a potřeb, role pedagogů, lepší fungování kolektivu, Classroom management, nástroje a nové techniky podle Access Consciousness
SMYSLY: aktivity na propojení hemisfér (tleskací sestavy, křížové sestavy), lepší soustředění, koordinace, bystřejší myšlení, zlepšení paměti, vnímání vlastního těla, prstové aktivity, oční cviky, postřehové aktivity
Význam společného cvičení, význam cvičení ve dvojici, v kruhu
Propojení s publikací Jak rozvíjet pohyb, emoce a smysly u dětí (Grada, 2019)
Unikátní soubor seminářů podle osobních zkušeností, nových pohledů a praxe. X-meni/vysoce citlivé osoby je pojem podle knihy Would you teach a fish to climb a tree vedoucí k pozitivnímu vnímání těchto dětí a jejich jiného vnímání a přinášející účinné nástroje. Velmi přínosný seminář v dnešní době, kdy je „ADHD, PAS apod“ velmi rozšířené. ADHD jako nový koncept „Attention Dialed into Higher Dimension“. Souvislosti, příčiny, kontext. Vycházím částečně z mé eKnihy Nabíječka energie pro děti a Nabíječka energie pro rodiče a navazuji na mou knihu Jak rozvíjet pohyb, emoce a smysly u dětí.. Probereme příčiny jiných projevů dětí předškolního věku(neurobiologie, raná traumata, přetrvávající primární reflexy) a praktické rady, přístupy prostřednictvím METODA PES (R): pohyb, emoce, smysly. Především zmínime to, do jaké míry, je to odlišnost nesmírným potenciálem. Význam efektivního přístupu ve škole a ve školce pro rozvoj dětí i přínos celému kolektivu. Vyzkoušíme na sobě v praxi. Zaměříme se na pohyb, emoce a smysly (koordinace, zklidnění, rytmizace).
KDY, KDE ZA KOLIK:
Kurz 1 14.9. 2025 od 10:00 do 15:00 h, Kurz 2 15.9.2025 10:00-13:00 (další termín je v sobotu 8.11.2025 a neděle 9.11.2025)
Praha 2, Neklanova 152/44
Kurz 1 cena: 5000 Kč, Kurz 2 cena: 3000Kč drobné občerstvení, manuály, materiály pro vaši praxi jsou zahrnuty v ceně
Počet účastníků: minimálně 1, maximálně 4
Dlouhodobé programy do školek a škol
1. Smarty školka
2. Smarty škola
Školení přímo v MŠ nebo v ZŠ pro celý kolektiv, licence instituce podporující nové trendy v přístupu k dětem, zlepšení duševního zdraví a prevence vyhoření pedagogických pracovníků. Více o projektu
Odpolední školení malých týmů v prostorách MŠ a ZŠ
Odpolední semináře pro 5-10 pracovníků týmu MŠ a ZŠ zaměření na přístup k těmto dětem.
1. Problematické dítě v kolektivu: Přístup
Odpolední semináře pro 5-10 pracovníků týmu MŠ a ZŠ zaměření na přístup k těmto dětem.
Komorní prostředí dává prostor pro sdílení témat problémových žáků, rozbor „co je za tím“, probereme jednotlivé výzvy (Pravidla nedodržují, soustředění je problém, nízká motivace, agrese…) a dámě náměty, co funguje a co nefunguje. Podíváme se na netradiční pohledy a pohled samotných dětí. Dáváme inspiraci na jednoduché náměty na relaxaci a propojení hemisfér.
120min 7000Kč (příprava, lektorné, doprava).
2. Problematické dítě v kolektivu: Metoda PES® pohyb, emoce, smysly
Návazný seminář se věnuje podrobnějším aktivitám a cvičení v rámci Metoda PES(R): pohyb, emoce, smysly
90 min: 6000Kč (příprava, lektorné, doprava).
Prožitkové semináře do škol a volnočasových institucí
Prožitkové vzdělávací semináře pro studenty, pedagogy, asistenty pedagoga, třídní kolektiv:
1. Problematické dítě v kolektivu MŠ (ADHD, SPU) a Metoda PES®: nové souvislosti a praktické náměty na zlepšení komunikace a zklidnění dětí
„To, že je jiné, neznamená, že je špatné“
- pro studenty SŠ, VOŠ, pedagogy 90 min 5000 Kč (příprava, lektorné, doprava)
Interaktivní, cvičíme, relaxujeme, dýcháme, hýbeme se, využití pomůcek, sdílení
2. Problematické dítě v kolektivu ZŠ (ADHD, SPU) a Metoda PES®: nové souvislosti a praktické náměty na zlepšení komunikace a zklidnění dětí
„To, že je jiné, neznamená, že je špatné“
- pro studenty, pedagogy 90 min 5000 Kč (lektorné, příprava, doprava) cena pro 5-10 osob
Interaktivní, cvičíme, relaxujeme, dýcháme, hýbeme se, využití pomůcek, sdílení
Odpolední beseda pro rodiče v rámci školních kaváren nebo pro pedagogy v rámci DVPP
1. Jak být Smart v přístupu k dětem: Metoda PES ®:nové souvislosti a praktické náměty na zlepšení komunikace a zklidnění dětí
„Jak být rodičem v lehkosti a radosti“
Moderní trendy v přístupu k dětem s ohledem na vysoce citlivé děti, nové výzvy v prostředí. Ochutnávka Metody, která vede k vnímání širších souvislostí a k harmonii v rodině.
- rodiče, pedagogové, pěstouni, lektoři, terapeuti 90 min 3000 Kč/ pro 5-30osob
2. „Problematické“ dítě doma nebo v kolektivu? Metoda PES®: pohyb, emoce, smysly PLUS přístup
„To, že je jiné, neznamená, že je špatné“ a „Chování je způsob komunikace“
- rodiče, pedagogové, pěstouni, lektoři, terapeuti 90 min 3000 Kč/ pro 5-30osob
CYKLUS vzdělávacích prožitkových seminářů: Možno i online webináře
- Dílčí vzdělávací semináře: 60/90 min 3000 Kč/4000 Kč
1. „Problematické“ dítě doma nebo v kolektivu? Metoda PES® pohyb, emoce, smysly PLUS přístup
ÚVOD/INFORMACE: příčiny, souvislosti, efektivní komunikace, zvládání vzteku, ADHD, vysoce citlivé děti, nové myšlenky (lze jako samostatný seminář)
2. Metoda PES®: PŘÍSTUP k dětem s ADHD a jiným „problematickým“ chováním
- příčiny a souvislosti, zvládání vzteku, efektivní komunikace, vysoce citlivé děti
3. Metoda PES®: POHYB a jeho přínos pro děti s ADHD a jiným „problematickým“ chováním
- rovnováha, uvolnění, prvky dětské jógy, čchi-kungu
4. Metoda PES®: EMOCE a přínos pro děti s ADHD a jiným „problematickým“ chováním
- jiné úhly pohledu, zvládání vzteku, vysoce citlivé děti, bezpečné prostředí, relaxace, vizualizace, role pedagogů, lepší fungování kolektivu, Classroom management, nástroje a nové techniky podle Access Conssciousness, teorie X-meni
5. Metoda PES®: SMYSLY a přínos pro děti s ADHD a jiným „problematickým“ chováním
- vysoká citlivost, aktivity na propojení hemisfér, lepší soustředění, koordinace, bystřejší myšlení, zlepšení paměti, vnímání vlastního těla


Proběhlo
Beseda: Dítě s ADHD jako výzva a potencil, Hradecká kulturní a vzdělávací společnost
Základní škola Lhota pod Libčany
Vyšší odborná škola pedagogická, Svatý Jan pod Skalou Problematické dítě v koletivu MŠ
Střední pedagogická škola, Hradec Králové Problematické dítě v koletivu MŠ
Vyšší odborná škola pedagogická, Hradec Králové
Mateřská škola Čebín
Mateřská škola Hrou, Praha
Educanet Praha
DPP Pardubice
INNP
Téma: Jak být SMART ve výchově a vzdělávání dětí – seminář pro rodiče, pedagogy a ostatní zájemce
Téma: Jak souvisí pohyb a rozvoj dětského mozku – seminář pro rodiče a pedagogy,
Téma: Jak rozvíjet děti pohybem a efektivně řešit ADHD a jiné obtíže – workshop pro veřejnost,
Učitel naživo – Mgr. Petra Poláková jako lektorka programu
Reference
“Petra Poláková připravila pro naše studenty VOŠ oboru předškolní a mimoškolní pedagogika velmi přínosný seminář. Dozvěděli jsme se o důležitosti propojení smyslů a pohybu, získali jsme mnoho užitečných a zajímavých tipů na aktivity pro děti s neurovývojovými poruchami.”
Mgr. Olga Tillová – pedagog, Obchodní akademie, Střední pedagogická škola,Vyšší odborná školaa Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, s. r. o.
„Poslouchat a mluvit se skupinkou v rámci semináři v klidu mi pomáhá utřídit myšlenky a zároveň v rodičovství získávat jistotu, že se ubírám „správným“ směrem. Petry přístup je velmi komplexní, dovede člověka nasměrovat a vyladit. Oceňuji její schopnost ukázat rodičům i pedagogům cestu, jak se vydat vstříc a s otevřenou náručí vysoce citlivým dětem“
Mgr. Kateřina Poupě – pedagog, lingvista, aktivní rodič
„Jednodenní certifikovaný seminář „Jak být SMART“ jsem vnímala velmi pozitivně. Byl pro mě obohacující po stránce odborné a komunikace s paní Polákovou a dalšími účastnicemi byla inspirující. Jako učitelka ZŠ vím, jak náročné je věnovat se všem dětem individuálně. Pokud se ale naše energie komplexně zacílí správným směrem, odpadne pocit vyčerpanosti a bezradnosti.
Na kurzu se mi líbily informace o tom, jak se lze na vývoji dětí podílet hravě, s láskou a přirozeně pro každého – pohybem. Osobně oceňuji, že se celým kurzem prolínal pohyb, vůně (aromaterapie), mineralogie, hudba, výživa, literatura, rodičovství, výuka a především láska a respekt k dětem.
Tímto Petře moc děkuji.“
~ Mgr. Hana Růžičková – pedagog
Děkuji paní Petře. Účast na kurzu pro mě byla inspirativní především v možnosti využívání pohybových aktivit při výchově a vzdělávání dětí. Používání pohybových aktivit jako zdroje nejen radosti, ale působení pohybu na potíže s učením a chováním jsou pro mě novinkou a podněty paní Petry byly v tomto ohledu velmi cenné. Sympatický je mi i komplexní přístup paní Petry – tedy zaměřování nejen na pohybový vývoj, ale i na oblast emocí a smyslů a jejich rozvíjení – to vše bylo v kurzu zahrnuto.
Mgr. Jana Šunková – psycholog
V čem spočívá naše metodika?
Pracujeme podle naší Metody PES (pohyb, emoce a smysly). V rámci této metody vycházíme z celosvětově používané metody založené na odbourání primárních reflexů (neuro-vývojová stimulace) a pohybového vývoje dítěte v prvním roce života, dotváření nervových spojů a propojení mozkových hemisfér. Postupně se dostaneme od cvičení na žíněnce až k práci s tužkou, a tím k lepšímu soustředění a přemýšlení.
Upozornění: Cvičení nenahrazuje lékařskou péči ani lékařem stanovená doporučení. Více o metodice
Reference
„Nabízíte úžasnou a účinnou pomoc rodičům a jejich dětem. Je to naděje, jak zvládnout těžkosti s úsměvem, pomocí „pouhého“ cvičení, bez nutnosti medikace. Jsem přesvědčená, že cesta zpátky k tělu a do těla, které je nesmírně moudré, může být velmi přínosná. Ukazuje se to v mnoha oborech. Skrze tělo a jeho pohyb lze odhalit, co je v hlavě porouchané, nedozrálé. A je skvělá zpráva, že to lze napravit zase skrze tělo a cvičení.“
~ Zuzana B., lektorka Montessori kroužků pro děti