menu

Blog

Děti nové doby nejsou potížisté 

“Období Covid 19” přineslo nový směr pro INNP a sice vnímání dětí jako „děti nové doby“, kdy více než kdykoli jindy je potřeba řešit nejen neurobiologickou příčinu případné poruchy učení či chování, ale i přístup okolí. Nelíbí se mi, že učitelé a společnost nálepkuje „potížisty“ jen proto, že jsou hyperaktivní. Hyperaktivní jsou z mnoha příčin, mimo jiné i kvůli tomu, že jde o neurobiologickou příčinu (přetrvávající primární reflexy, nedozrálý prefrontální kortex) nebo jim nefunguje […]

Covid 19 – boření starého a tvoření nového

Od doby posledního příspěvku na blog uplynul více než měsíc. A mně to připadá jako celá epocha. Člověk se adaptoval, bez roušky si ve městě připadá jako nahý, vzdal se cestování, vzdal se pivka s kamarády i fotbalové ligy. Někomu se možná bude stýskat po tom, že byl vlastně klid, že jeho partneři od rána do večera nesledovali sportovní utkání a nechodili do hospod😊. Možná se někomu líbilo být sám se […]

Být offline je fajn, být online je nutnost

Kdo mě zná, ví, jak moc velkým jsem zastáncem reálného života, především v kontextu výchovy dětí a jejich vzdělávání. Kdo četl mou knížku Jak rozvíjet pohyb, emoce a smysly a mé články (Meduňka, Logopedárium, Rodiče) ví, jak moc propaguji rozvoj dětí pohybem, jak pokládám za důležité učení prostřednictvím smyslů – sáhnout si na konkrétní věci, místo tabletu a klávesnice psát tužkou, dívat se na papír nikoli na monitor či display. Jak […]

Koronavirus jako výzva pro zdravý rozvoj dětí a nastavení nových rituálů

Začalo to na  lekci dětské jógy, kde vymýšlíme různá zajímavá témata jako „Harry Potter“, „cestování v Egyptě“ nebo třeba „Odvaha“.  Děti přišly s nákrčníky přes obličej s tím, že si ten den zacvičíme téma koronavirus. Tak jsme jako vždy vymýšleli různé sestavy, cvičili jsme „virus“, různé části těla, skafandry apod. – v lehkosti a radosti. Jenomže  zakrátko to začalo gradovat ve společnosti a v tuto chvíli se zdá, že se doba skutečně „zbláznila“.  Děti na […]

„Mobilní hrby“ u dětí nejsou cool

 Znáte „mobilní hrb“ / „i – hrb“ / „C-posture“ či „želví hrb“ – jev moderní doby? Postoj se skloněnou hlavou a pohledem fixovaným do displeje projevující se kulatými zády a hrbem v oblasti hrudní páteře. Tato póza se objevuje v čím dál tím mladším věku nejen u generace “Z” a dnešních teenegarů, kteří již nemají tušení, co to bylo za dobu bez internetu a smartphonů. Celé skupiny školáků ťukají se skloněnou hlavou do displejů v MHD, před školou, ve vlaku i v přírodě… A pomalu ale jistě si začínají „upevňovat“ postoj, kdy visící […]

Nový rok s novou chutí pochopit sebe i děti

Na začátku nového roku mě zaujala myšlenka, „Méně dělat, více udělat“… To mě posouvá dál v zamyšlení, jak tedy správně přistupovat k našim dětem. Děti „nové doby“ jsou více neposedné, potřebují věcem rozumět, nebudou stát ve frontě jen proto, že jim někdo řekne „stůjte ve frontě“. Potřebují více respektujícího přístupu a pochopení než jiné generace. A tak trochu jiné […]

Příběh Petry – zakladatelky INNP

Dělám to, co mě baví. V životě mě bavila spousta věcí, jako je cestování, sporty, příroda, studium cizích jazyků, komunikace s lidmi a zdravý životní styl. Mou současnou vášní je propojení tělesného a psychického zdraví, zajímá mě fungování mozku a jeho vliv na chování a neklid u dětí. Postupně jsem se přenesla až k tomu, že každý je jedinečný, dokonalý a zaslouží si rozvíjet […]

Jak „vycvičit“ zdravé dítě v podmínkách dnešního světa a zvládat poruchy pozornosti

Obecně platí, že je dobré věnovat pozornost vývoji dítěte už od těhotenství, vyhnout se stresu a rozvíjet jej v raném dětství bez kontaktu s elektronickými zařízeními. Je důležité u dětí rozvíjet pohyb, smysly a emoce, a to už od prenatálního stavu. Pokud došlo k nestandardnímu porodu, k problémům v prvních třech měsících života (nízká hmotnost dítěte, poruchy příjmu potravy) či v prvním roce života (úrazy, horečnatá […]

Úryvek z knihy Jak rozvíjet pohyb, emoce a smysly

3.5.4 Školák „Děti musejí po zahájení školní docházky respektovat řád, pravidla a autoritu, což jedincům s poruchou pozornosti a hyperaktivitou činí potíže. Navíc mají v běžné škole s klasickou výukou omezenou volnost pohybu, musejí sedět v klidu a soustředit se na výuku. Stále si tak s něčím pohrávají, houpají se nebo kopou nohama. Nezvládají instrukce, zapomínají domácí úkoly a pomůcky, mají poruchy myšlení a […]

Náš tým a „naše téma“ má 2. místo v akceleračním programu pro neziskovky

Jak nejlépe rozjet začínající podnikání v neziskovému sektoru a udělat maximum pro šíření tématu, které je naší srdeční záležitostí? Zachytily jsme naprosto ideální projekt a dostaly hned několikrát jasně najevo, že naše aktivity v problematice prevence a řešení poruch chování a učení programem „od žíněnky ke stolu“ a šíření společenského dopadu programem do školek a škol mají smysl! Porota v čele se Silke Horákovou, […]